Emil Sayfutdinov az idei, manchesteri világkupán. Fotó: Sportowefakty.pl - Jakub Janecki |
Nicki Pedersen számára nem úgy alakult az idény, ahogy eltervezte, s hiába próbálkozott nem jött ki számára a lépés a világbajnokságon. Nem úgy az egyéni Európa-bajnokságon, ahol nagyszerű teljesítményt nyújtva, a rybniki zárófordulót megnyerve kontinens bajnoki címet ünnepelhetett. A verseny másnapján viszont csúnyán összetörte magát a pardubicei aranysisakon, amelyet csak úgy zárójelesen a fentebb említett Sayfutdinov nyert meg pályafutása során először. Pedersen számára viszont véget ért a szezon, s így az összetett 13. helyén végzett az idei GP-ben.
Matej Zagar és Maciej Janowski idén nem nyújtott kiemelkedőt a világ legjobbjai közt, s teljesítményükkel a kilencedik valamint tizedik helyen végeztek. Ám mindketten mindössze egy ponttal maradtak el a nyolcaik helyen záró Iversentől, így joggal kaphattak állandó szabadkártyát a sorozat szervezőitől. Janowski döntését sokan kritizálták mondván túl sok lengyel lesz a mezőnyben, s szívesebben látták volna Michael Jepsen Jensent a szériában, ám a BSI így döntött.
A mezőny természetesen jövőre is jól bevált rendszer szerint áll össze, miszerint a legjobb nyolchoz, Hancock-hoz, Woffinden-hez, Zmarzlik-hoz, Holder-hez, Doyle-hoz, Pawlicki-hez, Lindback-hez és Iversen-hez csatlakozik a négy állandó szabadkártyás és a három pilóta, akik a challenge-ből motorozták be magukat. Ők nem mások mint a vetlandai összecsapást maximummal megnyerő Patryk Dudek valamint Martin Vaculik és Fredrik Lindgren.